Przyjmowanie i załatwianie spraw

PRZYJMOWANIE I ZAŁATWIANIE SPRAW


Zgłaszający się do tutejszego Inspektoratu powinien złożyć podanie z opisem sprawy.
W podaniu należy podać dane: swoje, właściciela oraz zarządcy obiektu budowlanego, którego sprawa
dotyczy, ich adresy zamieszkania lub siedziby, a także dokładną lokalizację obiektu budowlanego.
Dla ułatwienia kontaktu urzędu z interesantem wnioskodawca może podać swój numer telefonu
kontaktowego.
Wszelkie podania, wyjaśnienia, odwołania i zażalenia powinny być adresowane do Powiatowego
Inspektora Nadzoru Budowlanego w Pyrzycach.
Pisma należy składać na piśmie:
- osobiście w sekretariacie Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Pyrzycach
ul. Młodych Techników 5a , 74-200 Pyrzyce, lub
- za pośrednictwem poczty pod adres Inspektoratu, tj. ul. Młodych Techników 5a, 74-200 Pyrzyce.
- w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy E-dorecznia, pod adres do doręczeń
elektronicznych: AE:PL-34110-49486-DEIFR-20
- w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP: /PINBwPyrzycach/SkrytkaESP,
Podania wniesione na adres e-mail Inspektoratu pozostawia się bez rozpoznania.

Istnieje możliwość złożenia podania ustnie do protokołu, w trakcie umówionej rozmowy z
urzędnikiem.
Zgodnie z art. 64 § 1 Kpa – jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możliwości
ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpatrzenia.
Jeśli wnioskodawca jest pełnomocnikiem strony, jest zobowiązany do przedłożenia oryginału
pełnomocnictwa mocodawcy lub mocodawców.
W przypadku wniesienia podania elektronicznie pełnomocnictwo winno być opatrzone, analogicznie
jak podanie, podpisem (lub podpisami) elektronicznym lub profilem zaufanym.
Sprawy załatwiane są w terminach określonych w art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks
postępowania administracyjnego - nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia kompletnego
wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Zawiadomienia o zamiarze rozpoczęcia robót budowlanych, zawiadomienia o zakończeniu budowy
oraz wnioski o udzielenie pozwolenia na użytkowanie należy złożyć na opracowanych przez
Inspektorat drukach. Druki dostępne są w sekretariacie Inspektoratu lub na stronie internetowej –
zakładka druki do pobrania. Wypełnione druki należy złożyć w sekretariacie Powiatowego
Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Pyrzycach ul. Młodych Techników 5a , 74-200 Pyrzyce wraz z
wymaganymi załącznikami.
Sprawy załatwiane są poprzez wydanie decyzji administracyjnej, przyjęcie zawiadomienia o
zakończeniu robót budowlanych bądź pismem (odpowiedzią) w przypadku braku podstaw do
wszczęcia postępowania administracyjnego. W trakcie prowadzonego postępowania
administracyjnego wydawane są również wezwania i postanowienia.

Wytworzył:
Udostępnił:
Małgorzata Pruchnicka
(2019-04-06 21:07:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Małgorzata Pruchnicka
(2025-07-23 10:11:16)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki