Przyjmowanie i załatwianie spraw
PRZYJMOWANIE I ZAŁATWIANIE SPRAW
Zgłaszający się do tutejszego Inspektoratu powinien złożyć podanie z opisem sprawy. W podaniu należy podać dane swoje, właściciela oraz zarządcy obiektu budowlanego, którego sprawa dotyczy oraz adresy zamieszkania lub siedziby, a także dokładną lokalizację obiektu budowlanego. Podanie powinno być adresowane do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Pyrzycach. Podania i wnioski należy składać w sekretariacie Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Pyrzycach ul. Młodych Techników 5a , 74-200 Pyrzyce lub za pośrednictwem poczty.
Sprawy załatwiane są w terminach określonych w art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23) - nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Zgodnie z art. 64 § 1 w/w ustawy – jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możliwości ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpatrzenia.
Zawiadomienia o zamiarze rozpoczęcia robót budowlanych, zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz wnioski o udzielenie pozwolenia na użytkowanie należy złożyć na opracowanych przez Inspektorat drukach. Druki dostępne są w sekretariacie Inspektoratu lub na stronie internetowej – zakładka druki do pobrania. Wypełnione druki należy złożyć w sekretariacie Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Pyrzycach ul. Młodych Techników 5a , 74-200 Pyrzyce wraz z wymaganymi załącznikami.
Sprawy załatwiane są poprzez wydanie decyzji administracyjnej, przyjęcie zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych bądź pismem (odpowiedzią) w przypadku braku podstaw do wszczęcia postępowania administracyjnego. W trakcie prowadzonego postępowania administracyjnego wydawane są również postanowienia.