REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W POWIECIE PYRZYCKIM

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO INSPEKTORATU

NADZORU BUDOWLANEGO

W POWIECIE PYRZYCKIM

§ 1.

1. Regulamin organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, zwany dalej „Regulaminem”, określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w powiecie pyrzyckim.

2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego,

  1. Powiatowym Inspektorze - należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

§ 2.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego został utworzony z mocy art. 40 ustawy z dnia 13.X.1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawę reformującą administrację publiczną (Dz. U. poz. 872 z późn. zm.)

Inspektorat działa na podstawie:

  1. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1202),

  2. ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1314),

  3. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 2096),

  4. niniejszego regulaminu.

§ 3.

  1. Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego, wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej.

  1. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu pyrzyckiego.

§ 4.

  1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego jest organem administracji publicznej i działa w imieniu własnym.

  2. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego powołuje i odwołuje Starosta Pyrzycki na wniosek Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

  3. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wykonuje swoje zadania przy pomocy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego 
    i reprezentuje go na zewnątrz.

  4. Powiatowy Inspektor kieruje pracą inspektoratu.

  5. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:

    1. działalnością inspekcyjno - kontrolną, polegającą 
      na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,

    2. postępowaniami administracyjnymi,

    3. postępowaniami egzekucyjnymi w administracji,

    4. postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,

    5. prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno - budowlanej,

    6. obsługą prawną Inspektoratu,

    7. kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,

    8. zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej
      i służbowej,

    9. przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

    10. gospodarowaniem środkami finansowymi i mieniem Inspektoratu.

§ 5.

  1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:

  1. ustalenie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,

  2. zatwierdzenie planów kontroli,

  3. podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,

  4. udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,

  5. wyłączenie kontrolera z postępowania kontrolnego,

  6. udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu 
    do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień,

  7. występowanie do Samorządu zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej 
    w budownictwie,

  8. zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków: służbowego, funkcyjnego i inspekcyjnego,

  9. zatwierdzanie dokonywanych operacji finansowych,

  10. ustalanie budżetu i sposobu realizacji budżetu.

  1. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.

§ 6.

  1. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępują 
    go upoważniony pracownik, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 5 pkt 8.

  1. Upoważniony pracownik jest upoważniony do podpisywania decyzji administracyjnych, postanowień i innych spraw będących 
    w kompetencji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego 
    z zastrzeżeniem ust. 1

§ 7.

  1. Powiatowy Inspektor podpisuje:

    1. decyzje administracyjne i postanowienia,

    2. akty prawa wewnętrznego,

    3. wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, 

    4. wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej 
      i publicznej,

    5. dokumenty finansowe,

    6. odpowiedzi na skargi i wnioski.

  1. Upoważniony pracownik podpisują pisma i wystąpienia wynikające z realizacji bezpośrednio nadzorowanych zadań, dokumenty wymienione w ust. 1, z wyjątkiem określonych w ust.1 pkt 2.

§ 8.

         W skład Inspektoratu wchodzą jednoosobowe stanowiska ds.:

 

  1. Inspekcji
  2. Orzecznictwa i obsługi prawnej

  3. Organizacyjno-administracyjnych

  4. Księgowych

§ 9.

1. Do zakresu działania stanowiska ds. Inspekcji należy w szczególności:

 

  1. prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
  2. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,

  3. wykonywanie innych zadań zaleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

§ 10.

  1. Do zakresu działania stanowiska ds. orzecznictwa i obsługi prawnej należy w szczególności:

    1. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,

    2. prowadzenie postępowań egzekucyjnych,

    3. obsługa prawna Powiatowego Inspektora i Inspektoratu,

    4. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

§ 11.

        1. Do zakresu działania Stanowiska ds. Organizacyjno - Administracyjnych należy obsługa organizacyjna i administracyjna Inspektoratu, a w szczególności:

  1. prowadzenie kancelarii ogólnej,
  2. prowadzenie archiwum zakładowego,
  3. zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
  4. gospodarka sprzętowa i zaopatrzenie,
  5. obsługa sekretariatu,
  6. prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej. 

§ 12.

        1. Do zakresu działania Głównego Księgowego należy:

  1. obsługa księgowo - finansowa Inspektoratu,

  2. prowadzenie spraw kadrowych,

  3. gospodarka sprzętowa i zaopatrzeniowa,

  4. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

§ 13.

        1. Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:

  1. ustawa z dnia 16 września 1982 r o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214 z późniejszymi zmianami),

  2. Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r Nr 21, poz. 94 z późniejszymi zmianami),

  3. Ustawa z dnia 5 lipca 1996 r o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz. 402 z późniejszymi zmianami),

  4. Innych ustaw i przepisów prawa,

  5. Ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 1, poz. 926 z późniejszymi zmianami),

        

Wytworzył:
Udostępnił:
Artur Paluch
(2019-04-06 20:54:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Artur Paluch
(2019-05-08 14:13:46)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki